Kluczem do lepszego zrozumienia tego, czym zajmuje się agencja kreatywna jest właśnie ujęte w niej słowo, to znaczy: „kreatywność”. W wielu przypadkach agencja kreatywna związana jest z agencją reklamową, ale jej działania są bardziej nieszablonowe i wymagające bardziej kreatywnego podejścia. Czym dokładnie zajmuje się jednak agencja kreatywna? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Jaki jest zakres działań agencji kreatywnej?
Jak już zauważyliśmy na polskim rynku oprócz dobrze nam znanych agencji reklamowych – działają także bardziej „tajemnicze” agencje kreatywne. „Tajemnicze”, bo o ile większość z nas wie doskonale czym zajmuje się przykładowa agencja reklamowa, to w przypadku tej kreatywnej – często potrzebujemy posiłkować się researchem.
Ujmując więc to w najprostsze słowa: podobnie jak agencja reklamowa – także i agencja kreatywna zajmuje się reklamą. Agencja kreatywna posiada jednak znacznie szerszy zakres usług. Sporządzane przez nią reklamy sprowadzają się także do wielu, różnych form. Agencja kreatywna zajmuje się więc:
- Tworzeniem wszelkiego rodzaju reklam internetowych
- Tworzeniem reklam w formie graficznej, tekstowej, video, albo głosowej
- Przybiera to również formę projektowania plakatów, banerów i ulotek
- A także planowaniem i organizowaniem różnego rodzaju firmowych imprez, czy innych eventów
Jakie są różnice między agencją kreatywną, a reklamową?
Można więc stwierdzić, że agencje kreatywne posiadają znacznie bardziej szeroki zakres usług niż agencje reklamowe. Sprowadza się to zazwyczaj do oferowania usług 360 stopni. Bardziej kompleksowe i szerzej skrojone kampanie reklamowe kumulują więc w sobie więcej środków medialnego przekazu – są więc znacznie bardziej wielowymiarowe i głębokie. Ma to oczywiste przełożenie na zasięg, jaki osiągnie dana akcja reklamowa.
Kolejną rzeczą, która różnicuje agencję kreatywną od reklamowej jest fakt, że kampanie reklamowe tej pierwszej przybierają często znacznie bardziej kreatywną i niestandardową formę. Sprowadza się to do wyróżnienia reklamowanej przez siebie usługi, czy produktu na tle bardziej jednakowej i szablonowej konkurencji. Oczywistym tego celem jest dotarcie z ciekawie ujętym przekazem do potencjalnych klientów. Warto tutaj także podkreślić, że zainteresowanie danej grupy docelowej jest w przypadku agencji kreatywnej osiągane poprzez dużo większe indywidualne dopasowanie formy reklamy, niż w przypadku agencji reklamowej.
Jakie są korzyści płynące z korzystania z agencji kreatywnej?
Firma, która zdecyduje się skorzystać z oferty, którą oferuje agencja kreatywna będzie więc mogła liczyć na kompleksowe usługi. Będą one dużo bardziej rozbudowane i zróżnicowane, niż w przypadku agencji reklamowej. Inną korzyścią z tego wynikającą jest fakt, że dzięki mnogości dostępnych usług marketingowych klient nie będzie musiał szukać kolejnych agencji reklamowych. Zyskuje tym samym czas, a także wygodę współpracy z jedną agencją kreatywną, która w całości zajmie się wszelkimi jego marketingowymi potrzebami.
Podsumowanie
Ujmując sedno wszystkich, przedstawionych powyżej faktów – stwierdzić więc można, że agencja kreatywna ma znacznie większy zakres oferowanych usług niż agencja reklamowa. A ponad to do powierzanych jej zadań z założenia podchodzić powinna znacznie bardziej kreatywnie i nieszablonowo.