Trudno sobie dziś wyobrazić jakąkolwiek firmę, która nie dysponowałaby stroną internetową. Szczególnie jednak, w przypadku małych średnich firm, bardzo często przedsiębiorca, chociaż posiada dobrze zbudowaną stronę, tak naprawdę nie wykorzystuje jej w celu skuteczniejszego zaistnienia w wyszukiwarkach.
SEO PR poprawia wizerunek marki
SEO PR – SEO Search Engine Optimalization, to narzędzie do optymalizacji strony internetowej pod kątem cech charakterystycznych dla danej wyszukiwarki. To również skrót, wskazujący na pozycjonowanie strony internetowej. W istocie jest to zespół różnorodnych działań, które mają prowadzić do lepszej widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. W grupie najczęściej stosowanych działań znajdują się:
- optymalizacja treści pod określone frazy
- analiza znaczników HTML
- adresu URL
- prędkość działania strony
- linkowania wewnętrzne oraz zewnętrzne
PR czyli Public Relations oznacza kształtowanie wizerunku firmy w odbiorze społecznym. Działania najczęściej stosowane w celu osiągnięcia pozytywnego efektu to:
- sposób komunikowania się
- język i stylistyka komunikatu
- prezentacja wartości wyznawanych przez markę
- stawiane sobie cele i ich realizacja
- nieszablonowe działania zwracające uwagę na firmę
- dialog z odbiorcami, interakcja, zwrotny komunikat od odbiorcy
SEO PR łączy wszystkie te działania w jedno efektywne narzędzie, które ma służyć do kreowania wizerunku danej marki czy produktu z jednoczesnym budowaniem i pozycjonowaniem strony internetowej, tak by odbiorca jak najczęściej trafiał na nią w wyszukiwarkach swojego komputera.
Content SEO PR
Działania SEO PR na przestrzeni lat przechodzą ewolucję. Jeszcze do niedawna operatorzy stron www stawiali przede wszystkim na boldowane frazy, które miały skupiać na sobie wzrok odbiorców. W ostatnim czasie jednak powraca się do wartościowych merytorycznie tekstów, w których wyróżnione frazy mają podobnie działać, ale są raczej dodatkiem niż głównym przedmiotem zainteresowania.
Wartościowe treści strony wymagają specjalnego traktowania. Dlatego każda zakładka strony www ma znaczenie. Dobrze pozycjonowana działalność firmy i jej najważniejsze wartości mogą przyciągnąć podobną ilość odbiorców jak określony produkt, na który aktualnie stawia dane przedsiębiorstwo.
W doborze contentu ogromne znaczenie ma określenie grupy docelowej. Jeżeli usługa czy produkt trafia do mocno zróżnicowanych grup odbiorców, warto opracować zróżnicowany content, celowany do konkretnych grup i korzystający z różnych kanałów komunikacji.