Artykuły

Skuteczne pozycjonowanie – czyli jakie?

Skuteczne pozycjonowanie – czyli jakie?

Pozycjonowanie jest usługą, której popularność w ostatnich latach bardzo urosła na znaczeniu. Dlaczego? Ponieważ to właśnie przy pomocy pozycjonowania firma może dotrzeć do swoich potencjalnych klientów poprzez reklamę w wynikach wyszukiwania. Czym charakteryzuje się skuteczne pozycjonowanie i od czego zależą efekty SEO?

Pozycjonowanie stron w 2022 roku – na czym polega?

Skuteczne pozycjonowanie jest dziś zupełnie inną usługą niż jeszcze 10 lat temu. Wówczas do wypozycjonowania strony na niezbyt konkurencyjne frazy wystarczające było wykupienie wpisów w kilkuset katalogach stron lub portalach z artykułami wielotematycznymi. Metoda była tania, prosta i przynosiła spodziewane rezultaty, ale tylko do czasu. Firmie Google nie spodobał się mechanizm manipulowania wynikami organicznymi, zaczęła więc doskonalić algorytm wyszukiwarki, tak aby premiował on strony z wartościową treścią i godnym zaufania profilem linków przychodzących.

Po serii aktualizacji algorytmu wyszukiwarki oczywiste stało się, że stare metody pozycjonowania muszą odejść do lamusa. Pozycjonerzy musieli dostosować się do nowych reguł gry narzuconych im przez kalifornijskiego giganta i zacząć przestrzegać wytycznych wyszukiwarki. Tak zaczęto dbać przede wszystkim o prawidłową optymalizację strony, właściwe nasycenie znajdujących się na niej treści słowami kluczowymi, funkcjonalność i przejrzystość witryny.

Jak buduje się profil linków przychodzących?

Skuteczne pozycjonowanie to obecnie wielowątkowe i szeroko zakrojone działania, które w dużej mierze mają naśladować naturalne ruchy użytkowników – dotyczy to przede wszystkim procesu link buildingu. Linki przychodzące muszą być z jednej strony zróżnicowane, z drugiej jednak najlepiej, gdy pochodzą ze źródeł powiązanych tematyką z linkowaną domeną. Wyszukiwanie odpowiednich domen, tworzenie artykułów z linkiem w treści i płacenie za miejsce reklamowe mają dziś duży wpływ na koszt usługi SEO, która jest obecnie droższa niż jeszcze 10 lat temu, ale oferuje znacznie trwalsze rezultaty. To ważne, zwłaszcza w branżach, które opierają się na sprzedaży internetowej i pozyskują klientów przede wszystkim poprzez wyszukiwarkę.

Współczesne pozycjonowanie to usługa, która ma zapewnić widoczność w wyszukiwarce na najpopularniejsze branżowe frazy, ale nie tylko. To sposób na stałe zwiększanie zasięgów poprzez poszukiwanie nowych słów kluczowych, jakie mogłyby wygenerować dla strony wartościowy ruch organiczny, którego zwieńczeniem byłaby odpowiednia konwersja. Aby zapewnić swojej stronie widoczność w Google, warto współpracować z doświadczonymi firmami, które stosują się do aktualnych wytycznych wyszukiwarki i robią wszystko, by rezultaty pozycjonowania były odporne na kolejne zmiany algorytmu.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły