Przeniesienie działań marketingowych do sieci, w dużym stopni wyparło wiele tradycyjnych zabiegów promocyjnych. Jednak gadżety reklamowe w dalszym ciągu nie straciły na popularności. Zobacz, 5 powodów, dla których warto w nie inwestować!
Gadżety reklamowe
Małe przedmioty, na których umieszczane są logo i nazwa firmy. Torby, breloki, smycze, długopisy czy kubki szklane z logo są chętnie rozdawanymi produktami reklamowymi. Jest to skuteczny element strategii marketingowej, pozwalający osiągać wymierne korzyści: dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie przewagi konkurencyjnej, promocja firmy i kształtowanie jej wizerunku w oczach odbiorców.
Zalety
Głównymi korzyściami, wynikającymi z rozdawania gadżetów reklamowych są:
- Budowanie świadomości marki i oddziaływanie na potencjalnych klientów i kontrahentów.
- Tworzenie pozytywnych skojarzeń pomaga budować rozpoznawalność i przywiązanie do marki.
Jak je tworzyć?
Chcąc stworzyć produkt, wzbudzający sympatię, kieruj się poniższymi zasadami:
- Praktyczność i użyteczność: twórz funkcjonalne gadżety, które będą przydatne i niezawodne w wielu sytuacjach. Sprawdzaj ich działania, zanim rozdasz je dalej.
- Estetyka: to czy coś nam się podoba, czy nie, to kwestia obiektywna. Jednak spójna kolorystyka, rozmieszczenie tekstu i umiejscowienie logo mają znaczenie.
- Jakość wykonania decyduje o trwałości produktu reklamowego.
- Oryginalność – zaskocz odbiorcę dając mu coś innowacyjnego.
- Dopasowanie do grupy docelowej i jej preferencji.
Kto nie lubi dostawać prezentów, spełniających oczekiwania? Kubki szklane, w których można napić się pysznej kawy, są niezbędne w każdym domu i biurze! Sprawdź ofertę: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-szklane/ i stwórz swojej firmie niezawodną wizytówkę w formie kubka!
Dobry gadżet reklamowy
Jest to produkt, którego istnienie potrafisz uzasadnić w poniższych zakresach:
- Cel – po co go rozdajesz? Co chcesz osiągnąć?
- Grupa docelowa – komu będziesz go rozdawał? Dokonaj charakterystyki odbiorców według płci, wieku, zainteresowań, stylu życia, potrzeb i oczekiwań. Im dokładniej poznasz swoją grupę docelową, tym skuteczniej będziesz mógł dobrać kierowany dla nich gadżet.
- Miejsce – gdzie będziesz rozdawać produkty? Na konferencji, na targach a może z okazji promocji Twojego nowego produktu?
5 powodów, dla których warto inwestować w gadżety reklamowe
- Budowanie długotrwałych relacji z klientami lub kontrahentami – gadżety reklamowe mają wyrażać podziękowanie obecnym lub przyciągać nowych klientów i kontrahentów.
- Wizytówka firmy, którą można kierować do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Szeroka oferta gadżetów reklamowych sprzyja wyborowi produktu, dopasowanego do potrzeb i preferencji różnych osób.
- Uniwersalna reklama, z której skorzystać mogą firmy z każdej branży – warto jednak pamiętać o dopasowaniu produktu do specyfiki branży. Dzięki rozdawaniu produktów reklamowych Twoja firma może wypracować przewagę konkurencyjną.
- Stosunkowo niska cena – produkcja masowa potrafi ograniczyć ponoszone koszty, które zgodnie z założeniem rozdawania gadżetów reklamowych, powinny zwrócić się z nawiązką.
- Łatwy dostęp – wiele firm oferuje przeróżne produkty, na których umieszczane jest logo firmy.
Gadżety reklamowe są świetnym sposobem na uzupełnienie pozostałych form promocji. Ich rozdawanie jest działaniem, przynoszącym długoterminowe korzyści możliwe do osiągnięcia.