Media społecznościowe to istotny kanał marketingowy dla firm każdej wielkości. Biznes dostosowany do dzisiejszego rynku bez udziału social mediów nie ma racji bytu.
Marketing w mediach społecznościowych daje wiele możliwości jeszcze lepszej promocji firmy i pozyskiwania klientów. Obecność w Social Media pozwala dotrzeć do tysięcy nowych odbiorców. Marketing w mediach społecznościowych stał się alternatywą dla tradycyjnych mediów, głównie ze względu na niższe koszty promocji marki, szybkie dotarcie do klienta oraz łatwe budowanie więzi z konsumentem.
Jednym z najbardziej popularnych mediów społecznościowych jest założony w 2004 roku przez Marka Zuckerberga Facebook. Serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z dedykowanych aplikacji.
Dlaczego warto?
Dlaczego warto zaistnieć w świecie Social Media? Odpowiedź jest prosta – jeśli Twoja marka i firma pragnie:
- zwiększyć popyt na swoje produkty i usługi
- zdobyć nowe szersze grono potencjalnych Klientów
- zindywidualizować i wypromować swój wizerunek
- stać się rozpoznawalnym w wirtualnym świecie
- wzmocnić obecność firmy na rynku
to marketing w Social Media jest idealnym rozwiązaniem, które pomoże odnieść sukces na ogromną skalę, gdyż wszystkie Social Media mają zasięg nie tylko krajowy, ale i międzynarodowy. Kto raz spróbuje ten nie będzie chciał przestać, ponieważ szybko można dostrzec potęgę i skuteczność tego typu narzędzi.
Dlaczego warto mieć fanpage?
Dzięki stworzeniu fanpage’a nasza firma jest bardziej wiarygodna i mniej anonimowa. Tego rodzaju strona umożliwia stały i bezpośredni kontakt z klientami. Marka jest przedstawiana jako bliższa potencjalnemu odbiorcy – skraca się dystans pomiędzy stronami, pomaga w doprecyzowaniu, czego potrzebuje klient. Jest to doskonały sposób na promowanie swojego przedsiębiorstwa – w dzisiejszych czasach Facebooka ma prawie każdy, a zasięgi tego medium są naprawdę niesamowite. Na stronę możemy wrzucać posty z nowościami i mieć pewność, że dotrze do naprawdę dużego grona odbiorców. Firmowe konto na Facebooku pozwala na prowadzenie reklamy, marketingu czy rozpowszechnianie informacji na temat naszej marki. Dzięki posiadaniu fanpage’a na Facebooku nasza reklama dociera do określonej grupy odbiorców. Prowadzisz księgarnię? Portal wyświetli Twój fanpage dla osób, które poszukują nowego miejsca z książkami. Strona „fanowska” to również miejsce, gdzie klienci wyrażają swoje opinie na temat danej firmy. Dawniej takich informacji szukało się przez Google, teraz wszyscy sprawdzają fanpage. Im więcej pozytywnych wpisów pozostawią po sobie klienci, tym jest większa szansa na to, że pozyskamy nowych odbiorców.
Artykuł przygotowany przez firmę topsocial.pl która oferuje kompleksową obsługę Social Media w najpopularniejszych serwisach społecznościowych.