Artykuły

Najskuteczniejsze sposoby reklamy sklepu internetowego

Najskuteczniejsze sposoby reklamy sklepu internetowego

Starannie dopracowany asortyment i wyjątkowa szata graficzna już są. Teraz czas na pozyskanie klientów. Pamiętaj, że nawet najlepsza oferta pozostanie niezauważona jeśli nie dasz się kupującym. Poznaj najskuteczniejsze sposoby reklamy sklepu internetowego!

Jak reklamować sklep internetowy?

Na początku warto uświadomić sobie, że reklama sklepu internetowego nie zawsze musi być płatna. Udzielanie się na grupach branżowych, przygotowanie cennych materiałów odpowiadających na pytania nurtujące klientów, a także szybka wysyłka produktów i ich dobre zabezpieczenie będą procentowały w przyszłości.

Skuteczne sposoby reklamy sklepu internetowego

Każda branża rządzi się swoimi prawami, które mają wpływ na to, które sposoby reklamy sklepu internetowego okażą się najskuteczniejsze. I choć nie ma jednoznacznej recepty na sukces, warto kierować się znanymi prawidłowościami. Twoje produkty wyróżniają się wyjątkową estetyką? Nie może zabraknąć Cię na Instagramie. Oferujesz sprzęt fotograficzny? Pokaż jego możliwości podczas robienia zdjęć i nagrywania filmów. To tylko niektóre z możliwości, jakie warto wykorzystać. Poznaj pozostałe!

Google Ads dla sklepu internetowego

Reklamy Google Ads to jeden z najchętniej i najczęściej wykorzystywanych sposobów reklamy sklepu internetowego. Swoją popularność zawdzięczają wysokiej konwersji, jaka często im towarzyszy. Skuteczność podyktowana jest faktem, że Google Ads prezentuje propozycje produktów tym osobom, które już ich poszukują. W rzeczywistości pozwalają więc pominąć jeden z pierwszych etapów lejka zakupowego, jakim jest zainteresowanie ofertą.

Koszty Google Ads uzależnione są od konkurencji w Twojej branży. Im więcej osób chce wyświetlać reklamę na wybraną przez Ciebie frazę, tym droższe będzie każde z kliknięć. Cieszy fakt, że Google Ads oferuje rozmaite modele rozliczeń dopasowane do celów różnych firm – od rozliczenia na podstawie wyświetleń przez inteligentne mechanizmy ukierunkowane na wskazaną wcześniej akcję.

Reklamy Google Ads z powodzeniem wykorzystasz zarówno do remarketingu, jak i wyświetlania swojej oferty w Google. W swoim planie prócz ofert tekstowych warto uwzględnić także te obrazkowe, czyli Google Merchant Center. Pasek z produktami na samej górze listy przykuwa uwagę i pozwala na zwiększenie ilości kliknięć nawet o kilkadziesiąt procent. Jeśli konkurencja jeszcze z niego nie korzysta – masz szansę być kilka kroków przed nią!

Pozycjonowanie e-sklepu

Nie sposób ukryć, że Google Ads daje efekty widoczne niemalże natychmiastowo. Z kolei pozycjonowanie e-sklepu jest procesem długofalowym, co zniechęca początkujących sprzedawców. Analiza kosztów obydwóch typów działań doprowadzi Cię do jednoznacznego wniosku – za reklamę płacisz każdorazowo, a dobrze wypozycjonowana oferta umożliwia pozyskiwanie klientów wprost z wyszukiwarki bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Pamiętaj, że wiele podstawowych działań związanych z uzyskiwaniem wyższej pozycji w wyszukiwarce możesz prowadzić samodzielnie. Należą do nich:

  • autorskie opisy produktów,
  • przygotowanie opisów kategorii,
  • uzupełnienie metadanych zdjęć,
  • zoptymalizowane wpisy blogowe.

Influencer marketing

W dzisiejszej sprzedaży ogromną rolę odgrywają polecenia. Liczą się pochlebne opinie na Facebooku, przy ocenie produktu w sklepie, a także licznych portalach zbierających informacje o jakości obsługi. Te zapewnisz sobie wysoką jakością usług. Jednak to nie wszystko, co możesz zrobić!

Influencer marketing działa, ponieważ twórca wzbudza zaufanie i przyjmuje rolę kolegi. Nie bój się podejmować współpracy z blogerami i YouTuberami. Nie musisz od razu wybierać tych najbardziej rozpoznawalnych. Wystarczy, że znajdziesz osobę mającą dostęp do Twoich klientów. Sprzedajesz narzędzia? Szukaj majsterkowicza, który pokaże ich zastosowanie. Handlujesz materiałami? Znajdź miłośniczkę DIY wykorzystującą je podczas nagrywania tutoriali.

Od czego zależy skuteczność reklamy w sklepie internetowym?

Choć kluczem do sukcesu jest trafienie z reklamą do grupy docelowej, skuteczność marketingu w sklepie internetowym nie zależy jedynie od poprawnego ustawienia kampanii. Nim zdecydujesz się na jakiekolwiek działania promocyjne, dopracuj ofertę i zadbaj o to, by e-sklep wzbudzał zaufanie. W przeciwnym razie potencjalny klient szybko opuści stronę z ofertą, a Ty przepalisz budżet reklamowy. Zwróć uwagę na:

  • Posiadanie certyfikatu SSL – bez niego Google oznaczy stronę jako niebezpieczną.
  • Uzupełnienie wszystkich pól w sklepie. Nie zostawiaj pustych kategorii, produktów bez zdjęć ani niesformatowanego tekstu, ponieważ zmniejszają wiarygodność.
  • Stworzenie sklepu internetowego w RWD, co zapewni możliwość dokonywania zakupów z urządzeń mobilnych.
  • Posiadanie zróżnicowanych form płatności i dostawy, a także krótkiego koszyka zakupowego umożliwiającego finalizację transakcji bez rejestrowania się w serwisie.

Testując różne metody promocji wybierz formy charakteryzujące się najwyższym wskaźnikiem konwersji i to na nie stawiaj w przyszłości.

Kinga Tobała
Specjalistka ds. E-commerce ze Sky Shop (https://sky-shop.pl/), platformy oferującej oprogramowanie dla sklepów internetowych.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły