Współczesny biznesmen ma przed sobą wiele wyzwań. Nie tylko zajmuje się swoją firmą, ale także powinien wiedzieć, jakie działania podjąć w celu jej skutecznego promowania. Coraz częściej działania te obejmują media społecznościowe. W kampaniach, jakie się do nich tworzy, specjalizuje się agencja social media. Warszawa skupia takich podmiotów najwięcej. Jakie pytania najczęściej słyszą jej pracownicy?
1. Czym zajmuje się agencja social media?
Warszawa to miejsce, gdzie znalazło swoją siedzibę wiele firm z różnych branż. Specjaliści z agencji swoje działania dostosowują do konkretnej dziedziny. Promują usługi, produkty lub markę po to, aby ta efektywnie się rozwijała. Aktywizuje się fanów, kierując ich na stronę internetową, pozyskuje się również nowe kontakty. W efekcie można liczyć na większą rozpoznawalność, a co za tym idzie zwiększenie bezpośredniego przychodu.
2. Od czego zaczyna się współpraca z agencją social media?
Ten kluczowy moment rzutuje na cały projekt kampanii. Należy bowiem dobrze poznać klienta i jego potrzeby. Często oznacza to naukę nowych zagadnień, stricte związanych z konkretną branżą. Pierwsze tygodnie to także przekazanie dostępów do istniejących już w mediach społecznościowych kont albo założenie nowych. Ustalany jest również sposób komunikowania się ze zleceniodawcą.
3. Na co można liczyć w ramach obsługi social media?
Wszystko zależy od założonych celów i budżetu. Agencja social media w Warszawie zwykle ma cały wachlarz możliwości. Opracowuje strategię działań marki, tworzy grafiki i treści do mediów społecznościowych, robi sesje fotograficzne i nagrania wideo. Moderuje także komentarze i wiadomości prywatne oraz uruchamia kampanie reklamowe.
4. Co zawiera umowa z agencją social media?
Wszelkie działania, jakich podejmuje się agencja, są opisane w umowie, zawartej z klientem. Ten formalny zapis daje gwarancję obu stronom. Klienci wiedzą, czego mogą oczekiwać, agencja wie, co realizuje i w jakiej kolejności. Doprecyzowuje się w niej detale, jak to, skąd pochodzą zdjęcia, publikowane w mediach społecznościowych. Ustala się, kto kontaktuje się z klientem i w jakich godzinach.
5. Kiedy można się spodziewać pierwszych efektów współpracy?
Nie ma dwóch takich samych zleceń. Agencja social media w Warszawie działa na indywidualne zamówienie, bez stosowania szablonowych rozwiązań. Wiele zależy od branży – w jednej można liczyć na efekt już po miesiącu, w innej po dłuższym czasie. Umowa obejmuje etapy współpracy. Przy analizowaniu wyników, zwykle już można liczyć na efekty, choć te zwykle są skutkiem działań długofalowych.
Osobnym zagadnieniem, jakie porusza się w rozmowach z pracownikami agencji social media, są koszty współpracy. Wszystko zależy od długości współpracy i zakresu działań, na jakie zleceniodawca się zdecyduje. Agencja swój wkład jest w stanie zmieścić w dowolnie wybranym budżecie.