Artykuły

5 pomysłów na biznes online

5 pomysłów na biznes online

Trudno uznać, że żyjemy w spokojnych czasach. Gospodarka mocno zachwiała się wskutek kryzysu epidemicznego, czego efektem w firmach są wstrzymane rekrutacje, a często wręcz zwolnienia. Co w sytuacji, gdy trudno o nową pracę? Nadeszła pora, by pomyśleć o własnym biznesie! Jeśli przeraża Cię sama myśl o kosztach i logistyce takiego przedsięwzięcia, uspokajamy – nie ma nic prostszego niż rozpoczęcie własnej działalności… w Internecie. Zaistniej w digitalu i zacznij oferować konsumentom usługi, na których się znasz. Aby nieco Cię zainspirować, podsuwamy listę 5 pomysłów na biznes online!

  1. Własny sklep internetowy

To chyba najpopularniejszy pomysł na biznes online. Każdego dnia w Internecie otwierają się kolejne sklepy i nie ma w tym nic dziwnego – to bardzo prosty sposób na zarabianie dużych pieniędzy. Liczy się tylko oryginalny pomysł… i dobry marketing oczywiście.

Jak podpowiada agencja SEO w Zielonej Górze, planując taki krok, musisz przede wszystkim znaleźć swoją niszę. Jeśli nie masz na koncie milionów, z którymi chcesz zawojować rynek, raczej nie ma sensu otwierać kolejnego sklepu internetowego z butami. Pomyśl, czego jeszcze w sieci nie było, albo czego jest mało.

Znajdź swoją działkę i postaw własny e-commerce. Zadbaj o to, by był on widoczny w wyszukiwarce – niezbędne okażą się tu odpowiednie treści na Twojej stronie oraz jej optymalizacja off-site.

2. Prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych

Marketing internetowy mediami społecznościowymi stoi. Trudno dziś wyobrazić sobie markę, która poważnie myśli o biznesie, a nie jest obecna choćby na Facebooku. To właśnie tam przebywają potencjalni klienci każdego przedsiębiorcy! Wykorzystaj tę wiedzę i zacznij profesjonalne prowadzenie firmowych profili w social media. Na czym to polega?

Cóż, najwięksi gracze na rynku powierzają swoje media społecznościowe doświadczonym agencjom digital marketingowym, ale powiedzmy sobie wprost – nie każdą firmę na to stać. Te mniejsze, dopiero budujące swoją pozycję, albo zajmują się tym same, albo… szukają opcji tańszej niż agencja. I tu właśnie pojawiasz się Ty – freelancer specjalizujący się w Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedInie. Do Twoich zadań będzie należała regularna publikacja postów na odpowiednich profilach oraz moderacja, czyli podejmowanie wszelkich interakcji z użytkownikami social media.

3. Sprzedaż fotografii

Myślisz, że skąd biorą się te wszystkie zdjęcia w materiałach reklamowych, na firmowych stronach internetowych i w publikacjach branżowych? Ludzie kupują je ze stocków, czyli magazynów grafik oraz filmów przeznaczonych do dowolnego wykorzystania. A te dostarczane są między innymi przez profesjonalnych fotografów. Masowa sprzedaż zdjęć jest teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek.

Dlatego, jeśli masz smykałkę do fotografii i chcesz spróbować swoich sił w tej dziedzinie, nie wahaj się dłużej! Chwyć za aparat i ruszaj przed siebie, robiąc zdjęcia wszystkiemu, co napotkasz na swojej drodze.

Pamiętaj jednak, że nie do każdego wizerunku masz prawo. Zapoznaj się więc najpierw z najważniejszymi przepisami oraz z polityką serwisów, gdzie chcesz sprzedawać swoje zdjęcia. Jeśli natomiast czujesz, że stać Cię na więcej, i masz do tego odpowiedni sprzęt, możesz spróbować szans w fotografii artystycznej. Wiele osób szuka zawodowców, którzy wykonają dla nich przeróżne sesje. Dlatego pokaż się w sieci i zacznij zbierać zlecenia!

4. Projektowanie stron internetowych

Projektowanie stron internetowych to dochodowa działka. Pod warunkiem, że się na tym znasz oczywiście. Znajomość HTML i CSS jest wysoko ceniona na rynku, więc jeśli tylko nie przeraża Cię ta branża, zacznij już dziś!

Wszystkiego możesz się nauczyć, więc nie panikuj, jeżeli na początku niektóre rzeczy Ci nie wychodzą. Z pozytywnym nastawieniem i dobrym okiem możesz śmiało projektować strony internetowe dla małych firm. Ich właściciele oczekują estetycznych i intuicyjnych witryn, które zbudują im wiarygodność na rynku. Warto od razu pomyśleć także o ich optymalizacji pod kątem SEO. W ten sposób zapewnisz swoim zleceniodawcom znacznie lepszy ruch z wyszukiwarki.

Zanim zaczniesz oferować swoje usługi, zadbaj o to, by mieć się czym pochwalić – możesz zaprojektować jakąś stronę na próbę. W ten sposób sprawdzisz swoje umiejętności, a przy okazji zaczniesz budować profesjonalne portfolio.

5. Kanał na YouTube

Chyba każdemu taka idea przeszła kiedyś przez myśl. Znani YouTuberzy potrafią zarobić majątek na swoich kanałach. W tym przypadku wymagane są nie tyle konkretne umiejętności, co odpowiedni charakter. Do tego trzeba być osobą charyzmatyczną, pewną siebie i odważną. Tu nie ma miejsca na wątpliwości. Przyda Ci się również naturalne wyczucie tego specyficznego medium, jak i po prostu trafiony pomysł na temat kanału.

Obecnie największą popularnością cieszą się kanały czysto rozrywkowe, gamingowe, ale również kosmetyczne czy dotyczące zdrowego trybu życia. Prawda jest jednak taka, że jeśli masz na siebie pomysł, na YouTubie zrobisz furorę z każdym tematem!

Jak zacząć własny biznes online?

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na którąś z powyższych inspiracji, czy wyjdziesz z własnym pomysłem, w Internecie musisz dobrze się pokazać, aby pozyskać klientów. Rozkręcając biznes online, zadbaj więc o profesjonalną stronę internetową oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jeśli nie czujesz się na siłach, by zrobić to samodzielnie, skorzystaj z pomocy specjalistów. Dzięki pozycjonowaniu klienci będą mogli znaleźć Twój biznes w sieci, co przełoży się zarówno na wizerunek Twojej marki, jak i czysty zysk.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły