Artykuły

Opakowania kartonowe e-commerce

Opakowania kartonowe e-commerce

Cały świat e-commerce stoi przed wielkim wyzwaniem w 2022 r. Trwająca pandemia stała się czynnikiem zapalającym wzmożony ruch na stronach internetowych. Lawinowo rośnie sprzedaż w e-handlu, a tym samym konkurencja. Opakowania towarów pełnią już nie tylko funkcję ochronną w transporcie. Stają się wizytówką firmy oraz służą do kreowania jej wizerunku.

Opakowania e-commerce

Z reguły są to opakowania kartonowe wykonane z falistej tektury, bądź koperty dla mniejszych przedmiotów. Ważne, by były funkcjonalne, a w tym łatwe przy rozpakowywaniu oraz składane bez użycia taśmy pakowej. Coraz większe znaczenie w wysyłkach przedmiotów mają pudełka z funkcją zwrotną (przy odsyłaniu towaru do sprzedającego w ramach zwrotów czy reklamacji). Szczególnie wymagającym rodzajem towarów do przesyłki są delikatne przedmioty. W transporcie znanych jest  siedem kroków, które ułatwią dostarczyć delikatny przedmiot w nienaruszonym stanie.  Należy starannie dobrać rozmiar opakowania w zależności od wysyłanego produktu. Różne są kartony na książki, telewizory i laptopy, szklane butelki, lustra, czy delikatne papierowe plakaty i płótna. Ważnym elementem przy pakowaniu jest zabezpieczenie przedmiotów przed przemieszczaniem, wilgocią i czynnikami zewnętrznymi.  Naklejanie znaków ostrzegawczych na kartonach i pudełkach jest dobrym sposobem, aby udzielić informacji firmom kurierskim i dostawczym, jak obchodzić się z przewożonymi przesyłkami.

Kreowanie wizerunku firmy

Kartony e-commerce pełnią już nie tylko funkcję zabezpieczającą, ale w znacznej mierze są narzędziem skutecznej reklamy. O profesjonalizmie sprzedającego świadczą takie elementy jak rodzaj surowca, z którego są wykonane pudełka, sposób pakowania produktów, rodzaj zabezpieczenia przesyłki. Śmiało można stwierdzić, że opakowania kartonowe są narzędziem do budowania pierwszego wrażenia i zdobywania lojalnego i zaufanego klienta. Przedsiębiorcy coraz częściej starają się wywołać efekt „unboxing experience” u zamawiającego. Kartony stają się teraz miejscem nie tylko na znaczki pocztowe. To tu umieszcza się logo firmy oraz elementy graficzne nawiązujące do konkretnej firmy. Przesyłki internetowe to narzędzie do budowania pozytywnych relacji z klientami. Bardzo dużo firm oprócz wysyłki  zamówionego przedmiotu do pudełka załącza kupony rabatowe, drobne gadżety z logiem firmy, małe „niespodzianki”, próbki innych produktów.

Ekopaczki

Wśród kupujących z dnia na dzień wzrasta świadomość ekologiczna. Coraz większe znaczenie mają dla nich kwestie ochrony środowiska. Nie można tej tendencji pominąć podczas pakowania zamówionych towarów. Konieczne zatem staje się poznanie sposobów na ekologiczne pakowanie paczki https://neopak.pl/cms/wybor-opakowania-na-delikatne-przedmioty-7-krokow. Warto, aby kartony i pudełka były wykonane z ekologicznych materiałów pochodzących z recyklingu oraz posiadały certyfikat FSC. Ekopakowanie to przede wszystkim odpowiedni dobór rozmiaru pudełka.  Niektóre elementy paczki zrobione z foli można śmiało zastąpić ich „ekologicznymi” zamiennikami. A co najważniejsze ekopakowanie wcale nie musi być droższe od tradycyjnego.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły