fbpx

Artykuły

Jakie pasty kanapkowe są zdrowe?

Jakie pasty kanapkowe są zdrowe?

Czym są pasty kanapkowe i jakie powinny być aby być zdrowe?

Pasty kanapkowe to zdecydowanie dobry wybór dla osób które zwracają uwagę na zdrowe składniki w swojej diecie. Coraz częściej wyszukiwane w internetowych sklepach ze świeżą żywnością stają się hitem sprzedaży, ponieważ czas przygotowania dania przy pomocy pasty do kanapek jest znacznie krótszy, niż innych potraw, jak np. sałatki z warzyw.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze pasty kanapkowej?

Wybierając pastę jajeczną powinniśmy zwrócić uwagę na konsystencję pasty. Zdrowe pasty charakteryzują się gęstą konsystencją. Omijajmy pasty z puszki, gdyż pasty z puszki zazwyczaj przebyły długą drogę do sklepu i ich świeżość może być zachwiana, nie oczekujmy po nich dobrego smaku. Pasty do kanapki powinny być świeże. Pasta kanapkowa powinna mieć gładką masę (chyba, że są to pasty rybne, jajeczne, lub zawarte w niej są suszone pomidory). Co do suszonych pomidorów, dobrze jeśli nie są „rozciapane” a pokrojone w drobną kostkę. Pasty do kanapek warto przetestować w jednej z internetowych drogerii z eko żywnością.

Jak sprawić aby kanapka z pastą była zdrowa i smaczna?

Jeśli chcemy przyrządzić zdrową kanapkę powinniśmy pomyśleć o zdrowych składnikach które możemy dodać do naszego „dania”. Takimi składnikami są np. rzodkiewki, soczewica, makrela, guacamole, koperek, pesto. Możemy dodać czosnek, szczypiorek, mięso, smalec, trochę fasoli,  Szczególnie polecamy kolendrę i guacamole. Wszystko oczywiście należy wzbogacić warzywami, ponieważ pasty kanapkowe zazwyczaj nie są wystarczająco syte (chyba że są to pasty jajeczne, nie licząc również past rybnych). Zdrowe pasty pomogą wzbogacić kanapkę.

Jakie jest najczęściej wybierane połączenie składników (jakie wybrać połączenie do pasty do kanapek)?.

Ze źródeł internetowych wynika, że niezwykłą popularnością cieszą się pasty z makreli wędzonej, pestek dyni, pasta jajeczna, pasta z awokado, oliwki, soczewicy i ciecierzycy. Kanapki można wzbogacić o hummus, aby nadać im ciekawy posmak. Często do kanapki dodajemy troszkę białego sera, białej fasoli. Jeśli używamy pasty do przygotowania kanapki na ciepło, powinniśmy używać suchej patelni. Natka pietruszki również może być ciekawym wyborem do ubogacenia smaku.

 

Jakie zdrowe składniki można łączyć z pastą do kanapek?

Pasty kanapkowe i pasty warzywne to dobry sposób na łączenie smaków, których przecież są tysiące. Do przygotowania kanapek nada się pasta wzbogacona o dodatkowe składniki warzywne, ale nie tylko. Pasty kanapkowe nadają się nie tylko na śniadanie, czy przekąskę za dnia. Z takich kanapek możemy zrobić użytek również na kolację. Jeśli przygotowujemy danie na kolację warto pomyśleć o czymś jeszcze lżejszym niż zazwyczaj, odrobina tuńczyka oraz inne ryby powinny zarówno zadbać o nasze podniebienie jak i nasycenie żołądka. Na śniadanie możemy pozwolić sobie na cięższe z past, zawierające kilka cięższych składników. Kanapek z oczywistych powodów nie powinniśmy zajadać na obiad, składniki nie są wystarczająco sycące i efektywność takiego posiłku nie będzie wystarczająca. Dlatego warto dbać o dodatkowe składniki, których już kilka wymieniliśmy. Jednak aby wyszczególnić niektóre składniki opiszemy je jeszcze raz aby zachować u czytelników inspiracje: oliwki, dużo warzyw, różne rodzaje chleba/pieczywa, awokado, przyprawy, tuńczyk, odrobina fasoli, plasterki sera, oliwę z oliwek. To powinno wystarczyć aby zaspokoić nasze receptory smaku.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły